Saturday, November 23, 2013

Kisah AKU n FSPPP Project Management Day

Assalamualaikum semua, berjumpa lagi kita didalam blog ni ye. Baiklah, tak nak cakap panjang and of course, aku ni sucks sikit bab-bab introduction ni..haha. Hari ni aku menghadiri satu event kendalian Jawatankuasa Perwakilan Student BAS Part 5 yang dinamakan Project Management Day. Program ni dikhaskan untuk pelajar-pelajar part 5 BAS yang mengambil subjek Project Management dan aku pun, tak terlepas lah daripada menghadiri event ini.
Event yang bermula pada pukul 8 pagi ni sebenarnya bermula dengan syarahan pertama oleh Professor Stephen M. Kajewoski from Queensland University from Australia, beliau menyampaikan syaraan yang bertajuk The Role of Owner in Project Management, untuk pengetahuan beliau merupakan Head of Architecture School di QU, dan juga supervisor untuk pensyarah aku disini, Dr. Aliza. Speaker yang kedua ialah Dr. Farazi from INTAN, menyentuh tentang cabaran didalam pengurusan projek.
Dalam pukul 11 pagi, majlis berehat sebentar - attendee diberi peluang untuk melihat pameran-pameran yang disediakan di ruang belakang Dewan Al Ghazali, FSKM. Mostly, apa yang dipamerkan ialah buku-buku berkaitan Project Management.
Hasil kerja senior-senior yang terdahulu didalam melaksanakan RFP mereka. Seriously, this subject is one of the most interesting subjek sepanjang aku menuntut kat UiTM ni - seperti yang aku dah mentioned hari tu, nature subjek ni ialah untuk menyediakan seorang student itu untuk menjadi Project Manager yang efektif dan efisyen.
Ustaz Helmy dan juga Mr. Joe. Macam biasalah, mesti nak ada gambar sikit kan - bukan selalu nak update blog ni sekarang.
Lol, simple pulak aku hari ni - sepatutnya event-event yang formal camni, tak lengkap kalau tak pakai tie, blaer semua tu.. Actually, aku terbangun lewat pagi tadi. So, ini je yang sempat nak sarung pun..:-)
Speaker yang ketiga, Dr. Haniff Zainal Abidin, juga from INTAN menyampaikan syarahan bertajuk nilai-nilai pengurusan projek didalam sektor awam. Dan bagi melengkapkan acara, speaker terakhir, Pn. Wan Siti Hajar Bt Omar from Perunding Alam Bina Sdn Bhd, menyampaikan syarahan bertajuk Risk Management dan juga Project Management in Architecture Firm which is berkaitan dengan RFP aku..:-)
Santai je baju Yasin tu..haha, memang kena bahan je hari ni..:-p
Ni muka tak cukup tidur katanya..:-) Yang tak boleh blah time tayangan video pelajar, ada ke video time diorang interview aku jadi opening, memang rasa nak letak je muka dalam beg jerut aku tu..lol

So, lepas habis je tayangan - ada sesi bergambar. Lunch and then terus balik. Sampai-sampai rumah je, takde letrik pulak. Tapi sebab kengantukan, aku pun tidur tanpa menghiraukan keadaan sekeliling..haha.

No comments:

Post a Comment