Saturday, November 28, 2015

Kisah AKU n Happy Birthday 2015

Assalamualaikum,
Alhamdulillah, masih diberi peluang oleh Sang Pencipta untuk terus hidup diatas muka bumi ini. 23 tahun hidup ni penuh dengan episod suka dan duka, rebahku disusuli dengan bangkitku tanda pantang menyerah sebelum masanya. Syukur aku panjatkan kepadaNya kerana mengurniakan aku segala kekuatan dan kesabaran untuk menghadapi kehidupan persis roda ini. Okay, jom straight to the story!
Nak dijadikan cerita, Khamis lepas tanggal 26 November 2015 shortly after 5.30 PM. Aku dah bersiap packing nak ke NU Sentral when suddenly my colleague swarming my desk. 
Surprise! Happy Birthday, Fred! Rupa-rupanya diorang ni nak wish my birthday rupanya. Terharu betul aku dengan budak-budak ni. Tak pernah pun expect yang aku akan celebrate kat office ni..huu. Bukan our team je, yang dari team lain and production department pun datang jugak. Thanks for the wish guys!
Susah-susah je belikan kek untuk birthday aku ni, walau pun half..huu. Somehow it shows that our team have a strong comradeship and of course in my opinion, it's truly no harm of being kind to people. They will appreciate you in a way you can't expect..:-)
With our new boss, Abdul. Congratulation for your promotion bro..:-)
After that, aku terus ke NU Sentral. It's time to have my own way to celebrate my ageing life..haha. Ingat nak layan Mocking Jay II, tapi lewat sangat habis karang tertinggal KTM pulak. So, since memang dah plan nak melayan movie. So, tengok cerita shit pun jadilah..:-p
 Tak penuh pun hall. Aku rasa 4 row at the back je yang occupied..haha
The Hallow a.k.a cerita shit habis dalam pukul 8.30 PM. Terasa lapar pulak. So, I treat myself with some good food from Swiss Oven kat NU Sentral. Bukan selalu makan kat tempat-tempat macam ni..:-) Sempat naik train pukul 10 PM and sampai rumah around 11.30 PM. Esoknya kerja lagi..hehe

So, 23? What have you achieved, Fred? Alhamdulillah, bachelor's degree ada, kerja ada eventhough I'm still looking for a better opportunity and something that suit my passion and then kereta pun ada (tapi ongoing payment lagi..huu). Kahwin? Tak payah sembang pasal ni dulu okay? Calon pun takde ada hati nak naik pelamin, haha. Anyway, a self congratulation for my 23rd birthday and thank you very much for those yang wish. May Allah bless you guys too. Amin.

P/S: Malam ni nak sambung celebrate dengan my blood brother, esok pulak dengan family.

No comments:

Post a Comment